آیا شما در آستانه شروع زندگی مهاجران در استانبول هستید؟

شما قطعاً باید از قبل برنامه ریزی کنید: شلوغی استانبول و ساختار شبیه پیچ و خم مانند می تواند تازه واردان را اذیت کند. راهنمای ما به استانبول به شما کمک می کند تا با مشاوره در مورد مدارس بین المللی ، مراقبت های بهداشتی ، مسکن و موارد دیگر ، آماده شوید.

آیا نیاز به سفر خارج از کشور دارید؟ سازماندهی سفر خارجی کاری نیست که باید به تنهایی انجام دهید. 

در این صفحه:

  • زندگی در استانبول
  • استانبول: آموزش ، بهداشت ، مسکن
  • زندگی در استانبول

آزادی مذهب و نگرش لیبرال جنبه های مشترک زندگی در بزرگترین شهر ترکیه است. اگرچه اکثریت جمعیت مسلمان هستند (هرچند که زیاد متوجه آن نمیشوید) ، اما مردسالاری قسطنطنیه نقش مهمی را برای مسیحیان ارتدکس شرقی در سراسر جهان ایفا می کند. این شهر مکانهای عبادت بسیاری را برای سایر فرقه های مسیحیان یا افراد با ایمان یهودی ارائه می دهد.

این آزادی تا حدودی به دلیل شخصیت کلانشهر استانبول است. این شهر همیشه بزرگ بوده و از دهه 1940 شاهد رشد پایدار جمعیت بود. این روند جمعیتی تا حدودی به دلیل بسیاری از مردم مناطق روستایی است که امیدوارند زندگی بهتری در این کلان شهر پیدا کنند. به همین دلیل در سال 2014 این شهر بیش از 14 میلیون نفر جمعیت داشت.

رفتن به یک مدرسه بین المللی


مدارس بین المللی مختلفی برای کودکان مهاجران در استانبول وجود دارد. بیشتر آنها برنامه درسی IB یا ویژه ای برای کشور ارائه می دهند. اگرچه زبان تدریس معمولاً انگلیسی است ، اما این مدارس برای استقبال از کودکان کشورهای مختلف آماده هستند. آنها دوره هایی را ارائه می دهند که در صورت لزوم به دانشجویان کمک می کند زبان انگلیسی خود را بهبود بخشند. همچنین برخی از مدارس برای ملیت های خاص که در استانبول زندگی می کنند ، مانند مدرسه آلمانی یا لیس فرانسوی وجود دارد.

با سرپرستان مدرسه مورد نظر خود تماس بگیرید و از مدرسه بازدید کنید. همچنین می توانید با سایر مهاجران انجمن محلی InterNations  در تماس باشید و بدانید که کدام مدارس را پیشنهاد می کنند. ما سه مدرسه بین المللی محلی را به عنوان نمونه انتخاب کرده ایم.

۱. مدرسه بین المللی استانبول
مدرسه بین المللی استانبول تحصیلات ابتدایی و متوسطه را برای کودکان ارائه می دهد. این برنامه درسی توسط شورای ملی آموزش در انگلیس تنظیم شده و در سه بخش اصلی تحصیل متمرکز است:

  • مطالعات زیست محیطی (علوم ، تاریخ ، جغرافیا ، مطالعات فرهنگی)
  • مهارتهای زندگی (انگلیسی ، زبانهای خارجی مدرن ، ریاضیات ، آموزش بهداشت اجتماعی شخصی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات)
  • هنرهای بیان (هنرهای تجسمی ، موسیقی و حرکات ، تربیت بدنی)

کودکان خردسال که در استانبول زندگی می کنند می توانند تحصیلات پیش دبستانی خود را از اینجا دریافت کنند. این مدرسه دارای سه دانشگاه است ، هر سه در اسکندر واقع شده اند.

۲. IICS
مدرسه جامعه بین الملل استانبول در سال 1911 تأسیس شد و هدف آن خارجیان ساکن استانبول بود. این یکی از قدیمی ترین مدارس بین المللی در جهان است و آموزش کودکان IB برای کودکان از همه گروه های سنی را ارائه می دهد. محل اصلی مدرسه جایی است که می توان از پردیس کوچکتر هسار پیدا کرد و از بچه ها از سطح پیش دبستانی تا درجه 3 میتوانند در این مدرسه تحصیل کند. 

مدرسه جامعه بین المللی استانبول مهد کودک مستقل و آموزشی دارد. در اینجا ، کودکان از سه آموزش مختلف در IB برخوردارند:

  • IB سالهای ابتدایی (PK-6)
  • IB سالهای میانه (7-10)
  • IB Diploma P (11-12)

۳. مدرسه بین المللی MEF استانبول
مدرسه بین المللی MEF دارای پردیس هایی در استانبول و ازمیر است. پردیس استانبول در نزدیکی پارک اولوس ، در اورتاکی واقع شده است. زبان آموزش انگلیسی است. با این حال ، زبانهای دیگر ، از جمله ترکی ، بخشی از برنامه درسی هستند که یک تجربه واقعاً بین المللی را برای کودکان خارجی فراهم می کند.

کودکان در هر سنی از آموزش گسترده IB در مرکز اوایل کودکی مدرسه و همچنین با برنامه ابتدایی و متوسطه خود برای دانش آموزان دوره متوسطه و دبیرستان برخوردار هستند.

تعداد زیادی از دانشگاه های دولتی و خصوصی در استانبول وجود دارند که فرصت های بسیاری را برای آموزش عالی ارائه می دهند. برخی از دانشگاه های دولتی استانبول عبارتند از:

  • دانشگاه استانبول
  • دانشگاه گالاتاسرای
  • دانشگاه مارمارا
  • دانشگاه هنرهای زیبا Mimar Sinan
  • دانشگاه فنی Yildiz

به عنوان مثال ، دانشگاه استانبول دارای 20 دانشکده ، 3 بخش ، 3 مدرسه ، 17 موسسه و 27 مرکز تحقیق و مطالعه در سراسر شهر است. بیشتر دانشکده ها ، دانشکده ها و برخی دفاتر اداری در بیضیت ، لالایی ، ساراچان و ونزنسیلر قرار دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پذیرش ، ثبت نام و هزینه ، همیشه بهتر است که مستقیماً با دانشگاه تماس بگیرید.

مراقبت از سلامتی شما
بیمارستان های زیادی در استانبول وجود دارد که پزشکی عالی را ارائه می دهند

منبع: https://www.internations.org/go/moving-to-istanbul/living